בהמשך להתפשטות נגיף הקורונה, ניתן לומר כי בעוד שבסין ובמדינות נוספות במזרח, השלטונות הצליחו להשיג שליטה מסויימת בנגיף, ההתעוררות של מדינות המערב לטיפול בנושא מתבצעת רק בימים אלו וייתכן כי ה”פיק” של מספרי החולים והתפרצות המגפה עדיין לפנינו.

ברמה הפיננסית והכלכלית, שווקי המניות מתמחרים לאור הירידות האחרונות ארוע משברי מתמשך אשר ייקח לפחות כשנה עד ליציאה ממנו , בעוד שבפועל נראה שנכון לכתיבת שורות אלו הפגיעה בכלכלה הראלית הינה פחותה באופן משמעותי.

נראה כי לפי שעה הגורם המרכזי ששולט בשוקים הינו אפקט הפחד אשר גורם למשקיעים (בעיקר הפרטיים) למכור סחורה מכל הבא ליד וללא כל הבדל בין סחורה טובה לסחורה רעה (הכוונה למניה/ חברה/ השקעה טובה היום כמו שופרסל שהרבה קונים לעומת אלעל שקורסת עי הענף קורס).

נושא של תמחור חסר של חברות, עשוי לייצר הזדמנויות בשוק יורד וכאשר השוק ישנה מגמה ויחזור לעלות, מנהלי ההשקעות אשר השכילו לנהל נכון את המשבר יזכו לקטוף את פירות ההצלחה בצורה משכנעת כך שלא רק יחזירו את הירידות אלא אף ישיאו רווחים מעל לנקודה שבה היו לפני המשבר.

זיכרו, הציבור נוטה להפסיד בהשקעות בשוק ההון כיוון שהוא מוכר מניות בירידות וקונה בעליות, מי שמרוויח בשוק ההון הם המשקיעים ארוכי הטווח שנותנים לשוק לתקן את הירידות כפי שהוא עושה לאורך השנים.

ממליץ לפני כל פעולה, לדבר איתנו! יותר ממוזמנים לפנות אלינו בכל אמצעי (מייל, טלפונים, סמסים, פגישות), אנו כאן בשביל להרגיע ולעשות סדר בדברים.

בהמשך לעדכונים האחרונים להלן עדכון נוסף לקראת סוף השבוע:

משבר הקורונה ממשיך להכות בשווקים ביתר שאת, כאשר מתחילת המשבר (באמצע חודש פברואר האחרון) ועד כה שווקי המניות בארץ ובעולם ירדו כ-25% בממוצע.

כאשר אנו בעיצומה של “סערה” כדאי לנסות ולהסתכל על התמונה במבט מלמעלה.

אין ספק שהירידות האחרונות מחקו כמעט לחלוטין את התשואה של  שנת 2019 אך יחד עם זאת ניתן לומר שהן פתחו פתח לתשואות חיוביות ביותר בהמשכה של שנת 2020 , או כפי שוורן באפט , המשקיע האגדי נוהג לומר:

“משקיע אמיתי לומד לאהוב ירידות בשוק – שמשמען ששוב ניתן למצוא עסקים טובים במחירים נמוכים”

בתקופה כזו של ירידות תמיד כדאי לזכור את טווח ההשקעה אותו הגדרנו בעת הכניסה להשקעה, באם מדובר בטווח שגם היום הינו למעלה משנה, רצוי להמתין בסבלנות ולתת לסטטיסטיקה לעשות את שלה.

אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה שיש לפזר ככל שניתן את ההשקעות ולהמשיך לשים דגש על מוצרי השקעה שבהם, מלבד החשיפה לשוק ההון קיימת גם חשיפה משמעותית לנכסים לא סחירים, כגון פוליסות חיסכון.

למשקיעים שהפחד לא מניע אותם ניתן לומר שהחלה עונת ההזדמנויות וניתן להתחיל ולחפש גם נקודות כניסה מעניינות. בהקשר הזה אנחנו ממליצים לחפש השקעות במדדים וסלים ולא במניות ו/או אג”חים בודדים , על מנת לפזר את הסיכון בצורה מרבית ככל הניתן.

למי שמעוניין לשמוע על פתרונות שכאלו , ניתן להשיב במייל חוזר וניצור קשר בהתאם.

ובכל מקרה, תדברו איתי לפני כל מהלך.

בניגוד לכותרות העיתונים, שממהרות להפחיד את כולם, להערכתי החצי השני של 2020 יהיה טוב להשקעות וזאת גם בגלל המצב הכלכלי המצוין של הכלכלה החזקה בעולם (ארה”ב) וגם בגלל ההזדמנויות שנוצרו בשוק בעקבות הירידות האחרונות.

להמשך קריאה…