במסגרת הרחבת התוכן הראלי, הגידול בנכסים הראליים והרחבת טווח אפשרויות ההשקעה בנכסים בארצות הברית, הוחלט בדירקטוריון “תבונה פיננסית”, לצאת לבחינה מעמיקה של הנכסים הקיימים על מנת להתרשם מקרוב לגבי איתנותם.

במסגרת הבדיקה נפגשנו עם מספר גורמים:

ביקרתי במיזמי המולטי פמילי שאנו מושקעים בהם ביוסטון ובצפון קרוליינה.
קרן HAP קרן הפועלת במיזמי נדל”ן במנהטן רבתי.
ביקרתי במיזם המדהים של WEWORK ובדקנו אופציות לשת”פ עתידי.
סיירתי במיזמים של מר אבי רואימי בווגאס.

להלן דיווח התרשמותי מהסיור ותובנות תבונה להמשך הפעילות הראלית בארה”ב:

יוסטון טקסס – יוני שדה-  “ELITE STREET CAPITAL” ביוסטון נפגשתי עם יוני. מטרת המפגש הייתה סיכום פעילות עד כאן, אופן ודרכי פעולה עתידיות ונגיעה פיזית במיזמים שתבונה פיננסית ומשקיעיה מעורבים בהם.

להלן הפירוט:

סיירנו במולטי פמילי, עסקת “”ALTA WOODLAKE SQUARE’, יוסטון, טקסס. 256 דירות קלאס A’ אחוז האכלוס ירד לכ 90 אחוז ככל הנראה בעקבות המשבר בעולם האנרגיה ובירידת מחיר החבית     ל-31 דולר, דורש טיפול ומעקב, הפרויקט נראה מרשים ומנוהל בעלויות נמוכות ע”י חברת עלית של יוני, סיירתי עם נציגיו של יוני בעסקת “LINCOLN GREEN”, גרינסבורו, צפון קרוליינה- 616 יחידות, קלאס –B, 95% אכלוס, הפרויקט מרשים מאוד, מנוהל היטב ע”י חברת ניהול חיצונית, התזרים מייצר כיום כ-14% תשואה שנתית על הנכס, בהמשך לביקור, הגיע יוני השותף שלנו בתבונה והיזם שלנו בארה”ב לארץ ובמסגרת הגעתו נפגשנו עם אבי רואימי ודיוויד ברנר לבחינת שיתופי פעולה עתידיים בשילוב “תבונה פיננסית”. 
מנהטן קרן  -HAP קרן הממוקדת בהשקעות באזור מנהטן רבתי, 10 מיזמים משלב רכישת קרקע, אישורים תשתיות בניה השכרה ומכירה. בפורט פוליו שלהם רק שני מיזמים הגיעו לשלב הסיום ויש עוד שמונה מיזמים בתהליכים שונים, הם היו מעוניינים להכניס אותנו למיזמים שלהם hap 4, מיזם לבניה של בניין עם 47 דירות בוושינגטון הייטס, המודל מולנו מעניין ומתגמל, אבל יש כמה שאלות עומק רלוונטיות, ביצעתי סיורים במיזמים שלהם, האמת התרשמתי מפעילות ענפה, יש עוד הרבה סוגיות לבדוק וללבן לפני שנחליט על התקשרות עסקית עם הקרן, הרשים אותי מיזם hap 10′ באיסט הארלם, מיזם לבניית בניין של 12 קומות (כרגע יש אישור ל 10…) שנראה ומרגיש כמיזם עם פוטנציאל , בנוסף אנחנו בוחנים גיוס משותף למיזם בצלסי מנהטן שמהווה היום את האזור ה”חם” ביותר להשקעה במנהטן, סיכמנו על המשך בחינה לגבי התקשרות עתידית בישראל ונקבעו מפגשי המשך מנהטן מפגש בחברת  WEWORK – בתווך של יואב לימור, ביקרתי במנהטן במיזם  של wework   מיזם של משרדים לניהול (בעיקר להייטק ) שמבוסס על “שכר כיסא” כאשר המרחב הקומתי הוא מרחב משותף, מיזם מרתק שהתחיל ב 2010 וביצע גיוס הון השנה לפי שווי של כ 10 מיליארד דולר, יש להם שלושה מיזמים בישראל שנים בהרצליה ואחד בתל אביב במתחם שרונה, בישראל הם בשיתוף פעולה עם אמפה, אבל אין לאמפה בלעדיות מולם, דיברנו על אפשרות למיזם של welive  בישראל באותו קונצפט רק למגורים בדגש על מרחבים באזורים של אוניברסיטאות לאוכלוסייה צעירה ואו לבוגרים אחרי שהילדים עזבו את הקן… היה דיאלוג מעניין וסוכם שניפגש עם החברה של wework  ישראל, נקבעה פגישה בארץ.

בווגאס התארחתי אצל חבר בשם אבי רואימי שבגלובס אמרו לפני כמה שנים ” שהוא מהמר במיליארד דולר על ווגאס…” אין ספק שיש מה ללמוד, מההתנהלות של אבי בווגאס הוא מחזיק באלפי יחידות דיור , סיירתי אתו במיזמים שלו והתרשמתי מאוד, עלתה סוגיית שת”פ הן בווגאס והן בישראל, זה בבחינת “שלח לחמך” מבחינתי ולא מעבר.

תבונה פיננסית תקבל החלטות על אפיקי השקעה ראליים במהלך 2016 בארץ ובחו”ל כאשר המיקוד בחו”ל הינו ארה”ב בפרויקטים מניבים של “מולטי פמילי” ובארץ במיזמים של הגיל השלישי, בדגש על בתי חולים סיעודיים ובפעילויות תמ”א 38.

נשתף את משקיעי תבונה בזמן אמת.

שתהיה שנה מוצלחת ופוריה,  

רון קנזי, יו”ר ומנכ”ל

 

מובהר ומודגש כי אמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישהו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק/או שינויים אחרים, וכי אף עלול להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון,דעה ,חוות דעת ,תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה – הינו על אחריות הקורא בלבד